Back in KL

24 augustus 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

De nachtbus naar Kualalumpur had de vaart erin; 's ochtend om 04.45 h werden we slaapdronken op het busstation van KL afgezet. Hier hebben we gewacht tot om 06.00 uur de metro ging rijden... naar Starbucks en daarna naar ons hotel.

Het was de laatste dag van Kayleigh en mij samen. Dus we hebben lekker geshopt, cocktails gedronken in een rooftop bar en na al het Aziatische eten van afgelopen weken, zijn we Arabisch gaan eten. Lekker eten... maar wat hebben we ons verbaasd over de vele vrouwen in zwarte boerka's. In het restaurant kregen ze een kamerscherm om de tafel, zodat je ze niet kon zien eten. Echt heel apart om zo afgeschermd te worden van de wereld.
Ook in de winkelstraten zagen we veel vrouwen helemaal in het zwart. Vaak lopen er jonge mannen (in tshirt en korte broek) naast. Zo raar. Waarom mag zo'n man wel half bloot rondlopen?

Kayleigh is vanochtend naar het vliegveld gegaan om terug te reizen naar Bali. Ik heb haar uitgezwaaid vanaf het metrostation. Had me voorgenomen om daarna een bezoek te brengen aan de oudste moskee (masjid jamek), maar helaas kon ik daar niet naar binnen ivm verbouwing. Heb een stuk door de oude stad gewandeld; het contrast tussen oud- en nieuwbouw is enorm.

Morgen mijn laatste dag; wil nog graag het uitzicht zien vanaf de Petronas Towers. Ik lees dat het in Nederland ook tropisch warm is, ik hoop dat dat nog even aanhoudt :-)

Tot snel xx

1. Annie Oude Hengel:
    24 augustus 2016
    Goede reis naar huis en tot snel.
  2. Rosaline:
    24 augustus 2016
    Onvoorstelbaar hoe snel het is gegaan! Zo leuk om het via de verslagen een beetje mee te hebben gekregen! Succes nog even en dan veilig thuiskomen in een tropisch Nederland !
  3. Geke:
    24 augustus 2016
    Hi Son, fijne laatste dag in kL en goede reis terug naar huis en ja hier bijna hittegolf ( speciaal voor jou )
    Tot gauw !!!
  4. Marjolein:
    24 augustus 2016
    De tijd vliegt voorbij, maar de herinnering blijven altijd bij je! Geniet van de laatste dag en goede reis naar een warm Nederland. Tot zaterdag!
  5. Petra van Doorn:
    Goede reis terug!! Groetjes Petra
  6. Sharon:
    25 augustus 2016
    En zo ben jij alweer bijna thuis! Lieve Sonja ontzettend bedankt voor al je mooie reisverslagen en prachtige foto's. Dank dat je nog twee weken bij onze Kayleigh bleef en haar de kneepjes van de Azië backpacker hebt bijgebracht. Goeie veilige reis en tot in Castricum! X
  7. José:
    25 augustus 2016
    Wat een prachtige reis door Azië heb je gemaakt. Geniet nog van je laatste dag in KL. Goede terugreis en tot gauw!