Taman Negara

17 augustus 2016 - Jerantut, Maleisië

Zondagnacht zijn we in Kualalumpur aangekomen. Na een kort nachtje en met kleine oogjes vertrokken we maandag naar Taman Negara. Eerst een paar uur met een bus waar de nieuwe Tarzan film werd vertoond dus we waren gelijk in jungle stemming :-) Daarna nog 3 uur per boot over de rivier. Een mooie tocht langs het groen; we zagen waterbuffels, een varaan, een arend en veel gekleurde vlinders.

's Avonds hebben we een 'night walk' gemaakt met een gids. We hadden mazzel want we zagen een felgroen slangetje, schorpioenen (een speciaal soort dat gifgroen oplicht dmv blacklight), 2 soorten spinnen (die Kayleigh heel eng vond), hele grote motten, een dragon fly, bloedzuiger, enorm grote wandelende tak, sprinkhanen en een duizendpoot van ca. 25 cm.

Het is hier overigens bloody warm. Zelfs als je stil zit, loopt het zweet met straaltjes van je af.

Dinsdag startte onze dag met een canopy walk. Klimmend omhoog en daarna hoog door de bomen lopen. Gaaf om te doen maar wat was t warm... liters vocht zijn we kwijtgeraakt.

's Middags zijn we naar een dorpje gegaan waar nog oorspronkelijke bewoners van het regenwoud wonen; de Orang Asli. Men jaagt nog met een blaaspijp, slaapt op bananenbladeren, heeft geen elektriciteit of tv / internet. De doden worden niet begraven maar in bomen gehangen. Ze hebben geen jaartelling, vieren geen verjaardagen en weten alleen bij benadering hoe oud ze zijn.
Gaaf om te zien dat deze manier van leven ook nog bestaat, al zouden we voor geen goud willen ruilen.

Vandaag reizen we door richting de Perhentian eilanden. We slapen vanavond in Kuala Besut; het havenplaatsje van waaruit we morgenochtend al vroeg de oversteek maken. We kijken uit naar een beetje relaxen aan het strand.

Groetjes van ons xx

1. Marjolein:
    17 augustus 2016
    Ik ben jaloers op veel van jullie fantastische activiteiten, maar niet op die night walk. Ik vind het wel heel stoer van jullie. Brrr...die insecten mogen van mij heel ver weg blijven. Na zo'n ervaring zijn jullie vast toe aan lekker relaxen. Enjoy!
  2. Arnold en Huibertje:
    17 augustus 2016
    Wat een mooie en spannende tochten door het regenwoud en morgen heerlijk uitrusten aan het strand.xx