Perhentian Kecil

19 augustus 2016

Inmiddels zitten we alweer 1,5 dag op Perhentian Kecil. Een klein tropisch eilandje voor de Maleisische kust. We stonden gisteren al vroeg in de haven, de boot vertrok op tijd en om 10.00 uur zaten we aan een ontbijt at the beach. Heerlijk! Daarna vooral geluierd en gezwommen. Het water is hier superwarm, zodra je het water inloopt komen er visjes op je af. Een enkel visje is zo brutaal en bijt (ja echt waar!) wat we niet zo grappig vinden.

Naast de vele gekleurde vissen hebben we ook al meerdere varanen/hagedissen gespot, eekhoorns, een arend, grote vleermuizen en grappige rupsen met 'oren'.

En gisteren was 't volle maan; heel bijzonder om deze op te zien komen uit de zee.

Vandaag hebben we een snorkeltrip gemaakt langs 6 verschillende snorkelplekken rondom het eiland. Bij de éne plek was t koraal heel mooi, bij de ander zagen we een schildpad (nog groter als op Gili), en er was ook een shark point. Hier zou je met veel geluk baby haaien kunnen zien. Ik durfde daar niet het water in. Kayleigh is wel gegaan maar kwam geen haai tegen. Bij de laatste snorkelplek hadden we de 'mazzel' om zowel een mureen, rifhaaien als een mini stingray te zien. Ik vond het doodeng maar heb het overleefd :-)

Omdat het hier hoogseizoen is, konden we maar 2 nachten een kamer boeken. Alles is fully booked. We hopen echter morgenochtend nog wat anders te vinden en anders varen we terug naar het vaste land.

Fijn weekend van ons xx

1. Arnold en Huibertje:
    19 augustus 2016
    Jullie zijn een paar stoere meiden.
  2. Rosaline:
    20 augustus 2016
    Gelukkig geen haai tegen gekomen, hopelijk lukt het om nog een kamer te vinden!
  3. Martine Musch:
    21 augustus 2016
    Klinkt goed! Ik hoop dat het lukt een kamer te boeken.
  4. José:
    21 augustus 2016
    Wat een bijzondere avonturen maken jullie mee. Eerst die mooie tocht door het regenwoud en nu hier op dit prachtige tropische eiland. Geniet er maar lekker van. Succes met het vinden van een kamer!
  5. Annie Oude Hengel:
    21 augustus 2016
    wat een leuke avonturen hebben jullie. Geniet nog lekker!