Perhentian Kecil

19 augustus 2016

Inmiddels zitten we alweer 1,5 dag op Perhentian Kecil. Een klein tropisch eilandje voor de Maleisische kust. We stonden gisteren al vroeg in de haven, de boot vertrok op tijd en om 10.00 uur zaten we aan een ontbijt at the beach. Heerlijk! Daarna vooral geluierd en gezwommen. Het water is hier superwarm, zodra je het water inloopt komen er visjes op je af. Een enkel visje is zo brutaal en bijt (ja echt waar!) wat we niet zo grappig vinden.

Naast de vele gekleurde vissen hebben we ook al meerdere varanen/hagedissen gespot, eekhoorns, een arend, grote vleermuizen en grappige rupsen met 'oren'.

En gisteren was 't volle maan; heel bijzonder om deze op te zien komen uit de zee.

Vandaag hebben we een snorkeltrip gemaakt langs 6 verschillende snorkelplekken rondom het eiland. Bij de éne plek was t koraal heel mooi, bij de ander zagen we een schildpad (nog groter als op Gili), en er was ook een shark point. Hier zou je met veel geluk baby haaien kunnen zien. Ik durfde daar niet het water in. Kayleigh is wel gegaan maar kwam geen haai tegen. Bij de laatste snorkelplek hadden we de 'mazzel' om zowel een mureen, rifhaaien als een mini stingray te zien. Ik vond het doodeng maar heb het overleefd :-)

Omdat het hier hoogseizoen is, konden we maar 2 nachten een kamer boeken. Alles is fully booked. We hopen echter morgenochtend nog wat anders te vinden en anders varen we terug naar het vaste land.