Gili Trawangan

2 augustus 2016 - Gili Trawangan, Indonesië

We zijn inmiddels van Gili Meno naar het grotere broertje Gili Trawangan gereisd. Net zoals op Meno, verblijven we in schattige houten bungalowtjes. Naast onze huisjes zit een moskee en Koranschool voor de lokale kids; 's avonds krijgen ze les. We horen ze vooral lachen, giechelen (erg grappig) en ze zingen luidkeels mee als de moskee het gebed rondloeit. En dat laatste gaat echt heel luid (ook 's ochtends als we nog op één oor liggen).

Verder kun je hier net zo mooi snorkelen als op Meno. Je zwemt 25 meter de zee in en je ziet prachtige vissen voorbij komen. Soms nemen we brood mee het water in en dan komen er hele scholen vissen op ons af. Erg leuk! Vandaag hebben Kees, Jordi en ik 2 reuzenschildpadden gespot. Zo enorm gaaf! We konden er geen genoeg van krijgen om met ze mee te zwemmen.

Kayleigh heeft een vriendin uit NLD ontmoet op Trawangan. Vanmiddag zijn Julya en Kayleigh met deze vriendin en vriendengroep op een boottour geweest. Helemaal enthousiast kwamen ze terug: ze hadden wel 25 schildpadden gespot. Tja, er is altijd baas boven baas :-)

's Avonds is het een gezellige drukte aan het strand. Er zitten hier veel restaurants en barretjes. Wij hebben vanavond gegeten op de Food Market. Een spektakel met kleurige bakken met eten en rokende bbq's.

Morgen onze laatste dag alweer op dit tropische eiland.

Selamat Malam van ons x

1. Carina:
    2 augustus 2016
    Wat super leuk om jullie belevenissen steeds te lezen met die mooie foto's erbij. En wat gaaf om met schildpadden te zwemmen, jaloers!