Denpasar & Kuta

29 juli 2016 - Denpasar, Indonesië

Het is hier een ongelooflijke chaos op de weg: gewoon bellen achter het stuur, een veiligheidsgordel is niet nodig, men propt het hele gezin op één brommer, of je zet 2 meter kratjes achterop, en de brommers krioelen als mieren door het verkeer.

Vanochtend zijn we naar Denpasar (de hoofdstad) gegaan. Het toppunt van verkeerschaos :-) Hier hebben we even rondgelopen in een paar marktstraatjes. Eigenlijk hadden we de food market willen zien, maar die bleek een paar weken geleden afgebrand. Desalniettemin mooie winkeltjes gezien met Indonesische jurken, rietvlechtwerk en materialen voor de dagelijkse offertjes.

Daarna zijn we naar Kuta beach gegaan. Maar 10 km van Denpasar maar we zijn zeker een uur onderweg geweest door alle drukte/files. In Kuta lekker een paar uur aan het strand doorgebracht. Een strand waar de venters regeren. Iedere minuut komt er wel iemand langs die wat wil verkopen: hoeden, sieraden, ijsjes, massages etc etc. Soms vermakelijk en soms irritant.

Inmiddels hebben we de koffers/backpacks weer gepakt voor het volgende avontuur. Voor ons is het bedtijd. Jullie avond moet nog beginnen. Fijne avond.
Selamat Malam!

Gili's we komen er aan!