Lovina beach

5 augustus 2016 - Anturan, Indonesië

De overtocht gisteren van Trawangan naar Bali duurde lang. De boot vertrok 2 uur te laat en eenmaal terug op Bali moesten we nog 4 uur met een busje naar het noorden. We kwamen uiteindelijk net op tijd voor het avondeten in Lovina aan :-)

We hadden mazzel om tijdens de bootreis boven te mogen zitten en niet tussen de massa. Hierdoor konden we wat dolfijnen spotten. En de busreis door het groene noorden was lang maar ook mooi: langs rijstvelden, bananenbomen en groene heuvels, afgewisseld met leuke dorpjes. Overal kwamen we groepjes marcherende kinderen tegen. De chauffeur vertelde dat ze aan het oefenen zijn voor independence day die sinds 1945 jaarlijks op 17 aug wordt gevierd. De groep die het mooist marcheert kan dan een prijs winnen. Jammer dat we er dan niet meer zijn om dat mee te maken!

Vanochtend hebben we Lovina verkend en werden we al vrij snel aangesproken door een man (Ketut wat het 4e kind betekent). Ketut nodigde ons uit voor een crematie van een familielid. Hij zei "you're so lucky to be here and to join the ceremony". Wij vonden het niet so lucky dat er iemand is overleden maar blijkbaar is het een heel mooie en speciale ceremonie en is het helemaal prima om daar als Blanda (Hollander) aan te sluiten. Kayleigh en Julya zijn ook nieuwsgierig dus we hebben besloten om morgen te gaan.

Verder hebben we vandaag vooral gerelaxt aan het zwembad. Ons hotel heeft een mooie tropische tuin dus voor de groenliefhebbers ook wat foto's bijgesloten.

Groetjes van ons! X

1. Geke:
    5 augustus 2016
    Lange reisdag dus, masr veel gezien Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen morgen !!
  2. Betty:
    5 augustus 2016
    De vakantie doet jullie kennelijk goed.iedereen ziet er ontspannen en vrolijk uit.