Monkey business Batu Caves

21 juli 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Zo aan het eind van de middag valt hier een moesson buitje. Gisteren hadden we pech en zaten we er middenin. Vanmiddag waren we gelukkig op tijd terug in ons appartement.

Onze dag startte met een bezoek aan de Batu Caves; dit is een hindoetempel - net buiten KL - die in een grot van 400x100 m ligt. Je kunt er vanuit de stad met de metro naartoe.

We waren gewaarschuwd voor de brutale apen en dat klopte ook wel. Zodra je iets uit je tas wilde pakken, kwamen ze gelijk aangerend. Maar ook op de trappen van de tempel werd menig rugzak gecheckt. Ook Kayleighs tas ontkwam er niet aan.
Toen Kees (eenmaal beneden en uit de buurt van de apen) een banaan wilde pakken, werd hij toch aangevallen. Het was dat Kees wat groter was en hard schreeuwde .... :-)

De tempel was leuk om te zien en best wel een sportieve uitdaging: 272 treden omhoog in de bloedhitte. Maar het leukst waren toch wel de apen.... (zie foto's).

Na de Caves zijn we nog even naar Chinatown geweest. Groot was de verbazing toen Julya daar een klasgenootje tegenkwam.
En ook verbazing over alle nepmerkartikelen die ze daar verkopen. Horloges, shirtjes, gympen.... wie weet gaan we morgen nog even shoppen alvorens we naar Bali vertrekken.

Groetjes van ons allemaal xx

1. Betty:
    21 juli 2016
    Leuke foto's. Apen nog brutaler dan.in z Gibraltar. Had al gereageerd maar kon hei niet terug vinden
  2. Geke:
    21 juli 2016
    Klinkt allemaal super en tja blijft een kleine wereld waar je zomaar bekenden tegen komt . Gelukkig heeft Kees zijn banaan gered enjoy !!!!
  3. Petra van Doorn:
    22 juli 2016
    Goede workout!! Leuk om jullie verhaal te lezen.
  4. Sonja:
    22 juli 2016
    Leuk jullie reacties! Is t nog zo warm in Nld? Wij zijn aan het schuilen voor de moesson. Iedere middag is t even raak. Vandaag zaten we er weer middenin.
  5. Tom en Tineke:
    23 juli 2016
    Erg leuk om mee te mogen 'beleven'!!!
    Have fun en heerlijk nog vele weken te gaan ;-)
    Groetjes,
    t&t
  6. Sharon:
    23 juli 2016
    Zo mooi daar! Brutale apies wel, ze hebben de onze (de kids) daar niet gehouden? :-P hier in Castricum is het weer lekker warm wel af en toe een wolk voor de zon. Geen regen of onweer gehad nog... :-)